Regulamin

Napisał: Charli 25 czerwca 2019

I OGÓLNE

1.1 Organizatorem NoToSport E-Sport Leagues jest portal NoToSport.pl, którego właścicielem jest Michał Małolepszy FOC z siedzibą w Janówku Drugim, ul. Kwiatowa 2, NIP: 5361935275.
1.2 Osobą kontaktową w sprawach techniczno-prawnych NoToSport E-Sport Leagues jest Sebastian Małolepszy. Adres email: ekipa@esport.notosport.pl lub telefonicznie 791-711-976
1.3 Koordynatorem ligi Counter Strike: Global Offensive jest Sebastian Skolasiński. Adres email: skolas@esport.notosport.pl
1.4 Grą w lidze NoToSport E-Sport Leagues Counter Strike: Global Offensive będzie Counter Strike: Global Offensive, dalej gra.
1.5 NoToSport E-Sport Leagues Counter Strike: Globall Offensive – dalej liga
1.4 Mecze ligi Counter Strike odbywać się będą za pomocą platformy Steam
1.5 Zawodnik jest zobowiązany do posiadania oryginalnej wersji gry Counter Strike: Global Offensive
1.6 Organizator ma prawo do zmian w regulaminie, bez konsultacji z zawodnikami, jednak zobowiązuje się do poinformowania o zmianach na oficjalniej stronie ligi: www.esport.notosport.pl
1.7 Organizator zobowiązuje się do udostępnienia serwerów do gry zawodnikom w drniu meczu drużyny.
1.8 Organizator zobowiązuje się do udostępnienia serwerów głosowych do gry zawodnikom w dniu meczu drużyny.
1.9 Niniejszy regulamin dotyczy NoToSport E-Sport Leagues gry Counter Strike: Globall Offensive – sezon LATO 2019.

II DRUŻYNY

1.1 Chętne osoby do występowania w lidze, są zobowiązani do zebrania składu i wyznaczenia kapitana.
1.2 Kapitan zgłasza wstępnie skład w formularzu dostępnym na stronie www.esport.notosport.pl – zakładka Dołącz do ligi.
1.3 Skład to grupa pięciu lub maksymalnie siedmiu osób, których kapitan kandyduje do występów składu w lidze NoToSport E-Sport Leagues gry Counter Strike: Global Offensive
1.4 Skład staje się drużyną po pozytywnym etapie weryfikacji przez Organizatora i zaksięgowaniu się na koncie Organizatora wpłaty wpisowego. Organizator zobowiązuje się do poinformowania kapitana Składu o pozytywnym procesie weryfikacji.
1.5 Każda drużyna w lidze musi posiadać kapitana, który będzie reprezentował swoją drużynę przez cały sezon trwania ligi.
1.6 Każdy zawodnik przypisany jest do jednej drużyny. Nie ma możliwości zmiany drużyny na inną w trakcie trwania sezonu.
1.7 Każda drużyna musi posiadać swoją własną nazwę. Nazwa nie może być jednak obraźliwa, wulgarna czy naruszająca ogólne zasady fairplay.
1.8 Każda drużyna musi podać w formularzu pełnym udostępnionym przez Organizatora następujące dane dotyczące KAŻDEGO zawodnika z drużyny:
1.8.1 Imię i nazwisko
1.8.2 Nick
1.8.3 Data Urodzenia
1.8.4 Steam_ID 64
1.8.5 Steam profile
1.8.6 Zdjęcie w wysokiej rozdzielczości, najlepiej w orientacji pionowej, na którym musi znajdować się sylwetka gracza od pasa w górę. Zdjęcia użyte będą na oficjalnej stronie ligi – cs.notosport.pl
1.8.7 Imię i nazwisko kapitana
1.8.8 Imię i nazwisko trenera – jeśli jest.
1.8.8 Logotyp – jeśli posiadają.
1.9 Drużyny występować będą w lidze.
1.10 Drużyny zobowiązane są do kontaktu z Organizatorem za pośrednictwem komunikacji elektronicznej poprzez kapitana. Każda inna forma kontaktu jest uznawana jako nieoficjalna, lecz poufna.
1.11 Kapitan odpowiada za wszystkich zgłoszonych zawodników w drużynie i inne osoby związane pośrednio lub bezpośrednio z drużyną. Uczestnicy zobowiązani są do przestrzegania niniejszego regulaminu, regulaminów platform obsługujących ligę, zasad gry. Nieznajomość niniejszego regulaminu nie zwalnia od jego przestrzegania.
1.12 Uczestnicy nie mają prawa do korzystania z oprogramowania, które zostało nabyte lub pozyskane z naruszeniem praw autorskich.
1.13 Uczestnicy nie mają prawa do korzystania z oprogramowania, które wspomagają umiejętności – doping technologiczny.
1.14 W przypadku odkrycia przez Organizatora złamanie punktów 1.13 lub 1.14 Organizator ma prawo do udzielenia ostrzeżenia lub usunięcia zespołu z ligi.
1.15 Kapitan zobowiązuje się do przestrzegania zawodników przed używaniem przez siebie samego i swoich zawodników słów wulgarnych lub powszechnie uważane za obraźliwe, obrażające uczucia religijne, orientację seksualną czy inne zwroty, które mogłyby zostać potraktowane jako obraźliwe.
1.16 Organizator nakazuje wszystkim zawodnikom przestrzegania zasad moralności i zakazuje używania środków, które są nielegalne lub powszechnie uważane za nieakceptowalne jak nadużywanie alkoholu, narkotyków czy innych substancji szkodliwych w trakcie trwania ligi.
1.17 Organizator zobowiązuje drużyny do przestrzegania zasad zdrowej rywalizacji – fair play.
1.18 Każdy Zawodnik zobowiązany jest do używania pseudonimu.
1.19 NoToSport E-Sport League jest ligą w kategorii Open, wobec czego do ligi można zgłosić wszystkich chętnych.
1.20 Kapitan zgłaszając Drużynę, potwierdza że każdy zawodnik osiągnął wymagany wiek do grania w Counter Strike: Global Offensive – podany przez producenta. Organizator zastrzega sobie prawo do weryfikacji wymaganego wieku Zawodników.
1.20 Nie ma ograniczenia regionalnego dla Drużyn.
1.21 Każda drużyna zobowiązana jest do korzystania z TeamSpeak3 na serwerze dostarczonym przez Organizatora. Organizator dostarcza drużynom adres IP serwera/link zaproszenia na serwer na samym początku rozgrywek. Adresu serwera nie można przekazywać osobom trzecim, a także drużyny nie mogą korzystać z niego w celach prywatnych.
1.22 Każda drużyna zobowiązana jest do nagrywania i przesłania nagranego dźwięku z programu TeamSpeak3 na wirtualny dysk udostępniony dla każdego kapitana.
1.22.1 Każda drużyna ma swój własny, indywidualny wirtualny dysk, niedostępny dla postronnych osób.
1.22.2 Każda drużyna dostanie dostęp do folderu nie później, niż dzień przed pierwszym rozegranym spotkaniem.
1.22.3 Każda drużyna jest zobowiązana do przesłania nagrania w możliwie najszybszym czasie, jednak nie później niż 24 godziny od zakończenia meczu.
1.22.4 W przypadku niedostarczenia na dysk nagrania, Organizator ma prawo udzielić ostrzeżenia, w przypadku powtórki takiego incydentu, Organizator ma prawo do usunięcia zespołu z ligi.
1.22.2 Do dysku dostęp będzie miała dostęp tylko jedna osoba w drużynie i dostęp zostanie przypisany na podstawie adresu e-mail.
1.22.3 Organizator zapewnia, że nagrania użyte będą tylko w celu weryfikacji potencjalnych protestów lub reklamacji i zapewnia, że nie zostaną one udostępnione osobom trzecim.
1.22.4 Organizator nie ponosi odpowiedzialności w przypadku uzyskania dostępu do materiałów osób trzecich w sposób nielegalny.

III STRUKTURA LIGI

1.1 W lidze występują zarejestrowane poprawnie drużyny.
1.2 Drużyny rywalizują ze sobą w trakcie meczu.
1.3 Liga składa się z dwóch faz – ligowej i play-off.
1.4 W fazie ligowej drużyny rywalizują ze sobą w meczach w formacie każdy z każdym mecz i rewanż w systemie BO3 (Best of 3)
1.5 Za zwycięsto w meczu przewidziano 3 punkty. 
1.6 Pierwsze cztery drużyny awansują do fazy play-off.
1.7 W fazie play-off Organizator wylosuje przeciwników faz półfinałowych i finałowych. W fazach play-off Drużyny grać będą w systemie BO5 (Best of 5)
1.8.1 W meczu występują dwie drużyny: każda z nich składa się z nie więcej niż 5 osób. Mecz nie może być rozpoczęty lub kontynuowany, jeśli któraś z drużyn ma mniej niż 5 osób w swoim składzie. 
1.8.2 Jeśli drużyna ma mniej niż pięć osób w swoim składzie, z powodu celowego opuszczenia serwera przez jednego lub kilku zawodników, Organizator przerywa mecz i przyznaje walkovera. 1.9 Zabronione jest wykorzystywanie błędów gry, w tym m.in przechodzenie przez ściany, rzucanie granatów pod teksturami czy chodzenie po pikselach (niedostrzegalnych krawędziach). Zawodnik ma obowiązek zweryfikować czy mapa, na której rozgrywany jest mecz załadowała się w pełni poprawnie. Jeśli przed rozpoczęciem spotkania nikt nie zgłosi błędu oznacza to, że każdy akceptuje dane warunki i mecz może zacząć się bez przeszkód, a reklamacje nie będą rozpatrywane. 
1.10 Mecze muszą być rozgrywane w terminie ramowym podanym przez organizatora na stronie ligi. 
1.11 Kapitanowie zobowiązani są do przekazywania Organizatorom dokładnej daty umówionego spotkania.
1.12 Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminarzu, jednak nie później niż 24 godziny przed rozpoczęciem kolejki. 
1.13 W lidze Drużyny rywalizować będą na mapach:

1.13.1 de_inferno 
1.13.2 de_nuke 
1.13.3 de_vertigo  
1.13.4 de_dust2 
1.13.5 de_mirage 
1.13.6 de_train 
1.13.7 de_overpass

1.14 Odrzucanie i wybieranie map odbywa się na TeamSpeak-u, na odpowiednim kanale. Wtedy o kolejności decyduje “rzut monetą”. Kapitanowie wybierają stronę monety, a następnie Administrator “rzuca monetą”. 
1.15 System banowania Spotkań B03:
Team A – ban map
Team B – ban map
Team A – wybiera mapę
Team B – wybiera stronę CT/T
Team B – wybiera mapę
Team A – wybiera stronę CT/T
Team A – ban map 
Team B – ban map
Mapa pozostała – decydująca o stronie runda nożowa
1.16 System banowania spotkań BO5 
Team A – ban map 
Team B – ban map 
Team A – wybiera mapę  
Team B wybiera stronę CT/T 
Team B – wybiera mapę 
Team A wybiera stronę CT/T 
Team A – wybiera mapę 
Team B wybiera stronę CT/T 
Team B – wybiera mapę 
Team A wybiera stronę CT/T 
Mapa pozostała – decydująca o stronie runda nożowa 
1.17 Jeśli żadna ze stron nie zdecyduje się na odrzucanie i wybieranie map, to zostaną one narzucone przez Organizatora. Drużyna jest zobowiązana do przekazania Organizatorowi map na 30 minut przed wyznaczonym terminem meczu. 
1.18 Remis w tabeli rozgrywek zasadniczej lub przy innym remisie, niepozwalającym wyłonić zajętego przez Drużynę miejsca zostaną rozwiązane według poniższej kolejności:
1.19.1 Remis więcej niż 2 drużyn: 
– Mała tabela – O kolejności w tabeli głównej decyduje tak zwana “mała tabela” uwzględniająca jedynie wyniki map pomiędzy zainteresowanymi drużynami. 
– Bilans rund – Jeśli po zastosowaniu “małej tabeli” nadal nie można jednoznacznie określić klasyfikacji końcowej to stosujemy bilans rund wygranych i przegranych, czyli wyżej w tabeli jest drużyna, która ma większą różnicę rund wygranych do przegranych. 
– Spotkanie BO3 – Jeżeli pomimo zastosowania “Bilansu rund” nadal występuje remis, w takim przypadku odbywa się mecz BO3 między tymi drużynami najpóźniej w przeciągu 3 dni roboczych od dnia zakończenia ostatniej kolejki Polskiej Ligi Esportowej. Organizator wraz z drużynami wspólnie ustalą dogodny termin. Rozgrywki muszą się odbyć w przeciągu 3 dni po zakończeniu rozgrywek zasadniczych. 
1.19.2 Remis 2 drużyn: 
– Wynik bezpośredniego spotkania zainteresowanych drużyn; 
– Bilans rund między tymi drużynami; 
– Spotkanie BO3. 
1.20 Runda nożowa, decyduje o tym po której ze stron będzie grać drużyna Terroryści / Antyterrroryści i rozgrywana jest tylko w 3 rundzie w meczu BO3 i 5 rundzie meczu BO5. 
1.21 Przed rozpoczęciem meczu uruchamiona jest faza rozgrzewki, w której Zawodnicy czekają na informację od Organizatora na rozpoczęcie meczu. Wszyscy zawodnicy powinni wpisać w czacie gry komunikat !ready. Etap rozgrzewki powinien trwać nie dłużej niż kilka minut. 
1.22 W przypadku zerwania połączenia z którymś z zawodników w rundzie nożowej i rundzie zwykłej, należy powtórzyć rundę – chyba, że doszło do pierwszego zabójstwa. Wówczas należy rundę dokończyć. 
1.23 Organizator ma prawo do przerwania meczu z powodów technicznych zależnych od Organizatora lub od dostawców usług. W zależności od tego na jakim etapie doszło do przerwania meczu, Organizator ma prawo decydować o powtórzeniu całego meczu lub wznowieniu od którejś rundy. 
1.23.1 W przypadku przerwania meczu, Kapitanowie zobowiązani są do umówienia się na powtórzenie spotkania, jednak nie później niż 48 godzin od daty pierwszego terminu meczu. 
1.24 Dogrywka rozgrywana jest w systemie sześciu rund – po trzy rundy na jedną połowę. Każda z drużyn na rozpoczęcie dogrywki otrzymuje 10 000 pieniędzy w grze. Dogrywkę gramy do momentu wyłonienia zwycięzcy. 
1.25 Uczestnicy mają obowiązek weryfikacji przed spotkaniem czy aplikacja kliencka EAC
uruchamia się prawidłowo. W przypadku problemów technicznych należy zgłosić błąd
Administratorowi minimum 30 minut przed startem spotkania, który podejmie
odpowiednie kroki.
1.26 Każda drużyna ma prawo do pauzy w ciągu meczu. 
1.26.1 Cztery pauzy taktyczne po 60 sekund. Pauza uruchamiana jest na żądanie jednego z zawodników, poprzez wpisanie komendy !pauza
1.26.2 Pauza techniczna trwa do maksymalnie 8 minut. Pauza uruchamiana jest na żądanie jednego z zawodników poprzez zgłoszenie do Organizatora. Organizator decyduje o stosowności pauzy i może ją zaakceptować lub nie. 
1.27 Każda drużyna powinna posiadać w swoim składzie co najmniej jednego rezerwowego, maksymalnie dwóch. Rezerwowi mogą być włączani do składu głównego przed meczem, nie ma możliwości zmiany zawodników w trakcie meczu. W wyjątkowych okolicznościach Organizator ma prawo zgodzić się na zmianę zawodnika w trakcie meczu. 
1.28 Zawodnicy mają prawo do przełożenia meczu na inny termin tylko za zgodą Organizatora. Drużyna musi jednak przedstawić dowód prób porozumienia się z inną drużyną. 
1.29.1 Drużyny powinny poinformować Organizatora o chęci przełożeniu meczu nie później niż 48 godzin przed spotkaniem. 
1.29.2 Organizator ma prawo do odrzucenia wniosku o przełożenie meczu. 
1.30 Zawodnicy nie mają możliwości zmiany drużyny w trakcie trwania sezonu. Transfery możliwe są tylko w trakcie przerwy między sezonami. Informacja o otwartym oknie transferowym zostanie umieszczona na stronie głównej ligi. 
1.31 Drużyny, które dostały zgodę na start w lidze w fazie zasadniczej, a w trakcie trwania ligi nie mogą skompletować pełnego składu są zobowiązane do uzupełnienia składu zawodnikami spoza ligi. 
1.32 Organizator ma prawo nie zaakceptować zawodnika spoza ligi, jeśli uzna to za próbę oszustwa lub osiągnięcia korzyści przez drużynę.

IV SYSTEM KAR I UPOMNIEŃ

1.1 Dla każdego z Zawodników i każdej Drużyny przewidziane są kary za niesportowe zachowanie, obrażanie czy inne zachowania, które Koordynator uzna nietaktowne. 
1.2 Dla Zawodników przewidziano:
1.2.1 Upomnienie – kara indywidualna nakładana na zawodnika, za trzy upomnienia zawodnik otrzymuje dyskwalifikację z meczu. 
1.2.2 Za trzy dyskwalifikacje z meczów Zawodnik zostaje usunięty z ligi, a Drużyna zostaje zobligowana do zastąpienia Zawodnika, Zawodnikiem Rezerwowym. 
1.3 Dla Drużyn przewidziano:
1.3.1 Upomnienie – kara drużynowa dla Drużyny w przypadku sumy 6 upomnień zawodników w meczu.
1.3.2 Za cztery upomnienia Drużyna zostaje zdyskwalifikowana z ligi, a wszystkie wyniki punktowe z tabeli zostają wyzerowane.
1.3.2 Walkover – przyznanie zwycięstwa dla drużyny przeciwnej. Walkover traktuje się jako 16:0 dla przeciwnej drużyny. 
1.4 Organizator ma prawo do nakładania kar zgodne z własną oceną i zgodnie z zasadami fair-play. 
1.5 Organizator zapewnia sobie prawo do nadzorowania meczu i stosowań upomnień Zawodnikom i Drużynom na bieżąco. 
1.6 Organizatorzy nie mogą być uznani za odpowiedzialnych lub współodpowiedzialnych za wszelkie poniesione szkody przez Zawodnika czy inne osoby związane w sposób bezpośredni lub pośredni z ligą. 
1.7 Za wszelkie szkody poniesione przez Zawodników czy inne osoby związane w sposób bezpośredni lub pośredni z ligą odpowiadają poszczególni Kapitanowie poszkodowanych Zawodników lub osoby związane z nimi. 
1.8 Od kary Drużyny mogą się odwoływać na adres email: ekipa@esport.notosport.pl. Organizator jest zobowiązany do odpowiedzi na odwołanie w ciągu 14 dni roboczych. 
1.9 W przypadku spóźnieniem się Drużyny na dłużej niż 15 minut od rozpoczęcia spotkania, Organizator ma prawo do uznania walkovera dla przeciwnika. 
1.10 Organizator ma prawo do przedłużenia pauzy w wyjątkowych sytuacjach i tylko na wniosek którejś z drużyn. 
1.11 Gracz z aktywną Blokadą VAC na koncie Steam, nie będzie dopuszczony do NoToSport E-Sport League. ​Natomiast, jeśli gracz zostanie ukarany VAC-BANEM w spotkaniach poza NoToSport E-Sport League to zostaje on zdyskwalifikowany z dalszych rozgrywek, a dana drużyna musi skorzystać z gracza rezerwowego, bez możliwości dodania dodatkowego zawodnika do składu. Po 2 latach od nałożenia blokady VAC następuje przedawnienie i zawodnik ma prawo do uczestnictwa w NoToSport E-Sport Leagues. 
1.12 W przypadku zgłoszenia oszustw przez zawodników, Organiator zastrzega sobie prawo do weryfikacji zachowań i gier zgłoszonego zawodnika, jednak do czasu ogłoszenia werdyktu obowiązuje zasada domniemania niewinności, a co za tym idzie, zawodnik jak i cała drużyna może występować w lidze. 
1.13 W przypadku ujawnienia oszustwa cała drużyna zostaje zdyskwalifikowana z ligi, a jej wyniki zostają wyzerowane. 
1.14 Za podanie nieprawdziwych informacji dotyczącego konta Steam, danych osobowych czy innych wymaganych przez organizatora, Zawodnik otrzymuje dyskwalifikację. 
1.15 Za umyślne wykorzystywanie błędów w grze Zawodnik otrzymuje dyskwalifikację.

V NAGRODY

1. Trzy najlepsze drużyny w NoToSport E-Sport Leagues otrzymają nagrody rzeczowe od Organizatora, Sponsorów i Partnerów ligi.

1.1 Poza nagrodami dla zespołów, drużyny z miejsc 1-3 uzyskują gwarancję slotu dla swojej drużyny w kolejnym sezonie w ramach danej kategorii. 
1.2 Jeśli pomimo gwarancji slotu drużyna nie weźmie udziału w lidze, Organizator zwróci slot do puli ogólnej
1.3 Nagrody zostaną wysłane na adres kapitana drużyny lub przekazane do rąk własnych kapitana. 
1.4 Nagrody nie podlegają wymianie
1.5 Nagrody rzeczowe są objęte gwarancją producenta.
1.6 W przypadku, jeśli będą wymagały tego właściwe przepisy, nagroda pieniężna zostanie pomniejszona o wartość podatku od nagród. W takim przypadku kwota stanowiąca 10% nagrody pieniężnej zostanie wpłaocna przez Organizatora bezpośrednio do właściwego urzędu skarbowego. 
1.7 Organizator ma 60 dni na dostarczenie nagród zwycięskim zawodnikom.

VI TRANSMISJE WIDEO

1.1 Prawa do transmisji wideo rozgrywek NoToSport E-Sport Leagues, w tym w szczególności prawa do własności intelektualnej przysługują wyłącznie Organizatorowi. 
1.2 Istnieje możliwość przekazania praw do transmisji wybranych spotkań zawodnikom lub osobom trzecim, ale wymaga to pisemnej zgody Organizatora. Każdorazowo wykorzystywanie materiałów NoToSport E-Sport Leagues musi być oznaczone logiem lub informacją o źródle pochodzenia.

VII SKARGI I REKLAMACJE

1.1 Wszelkie reklamacje związane z organizacją i realizacją NoToSport E-Sport League mogą być przesyłane na adresy ekipa@esport.notosport.pl 
1.2 Reklamacje będą rozpatrywane według kolejności ich wpływu, nie później jednak niż w terminie do 14 dni roboczych od ich otrzymania przez Organizatora.
1.3 Reklamacje rozpatrywane są na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz postanowień regulaminu.
1.4 Reklamacja powinna zawierać dane kontaktowe zgłaszającego i opis problemu.
1.5 Niezwłocznie po rozpatrzeniu reklamacji Organizator poinformuje osobę wnoszącą reklamację o sposobie jej rozstrzygnięcia. Informacja zostanie przesłana na adres poczty elektronicznej podany przez zgłaszającego.

VIII POSTANIOWIENIA KOŃCOWE
1.1 Powyższy regulamin dotyczy NoToSport eSport Leagues Counter Strike: Global Offensive w sezonie letnim 2019.
1.2 W sytuacjach nieuregulowanych postanowieniami niniejszego regulaminu, ostateczna decyzja należy do Organizatora turnieju.
1.3 Organizator zastrzega sobie prawo do modyfikacji regulaminu.
1.4 Udział w lidze jest równoznaczny ze znajomością oraz akceptacją niniejszego regulaminu.